Ayder: Bulutların Üzerinde Bir Masal Diyarı

Bu sene rotamızı Karadenize çevirdik ve bölgenin en önemli duraklarından Ayder yaylasında konakladık. Karadeniz sahil yolundan Çamlıhemşine, oradan da Ayder’e kadar yol düzgün asfalt ve rahat bir yolculuk yaptık. Ayder’e girdiğimizde beklediğimizden de büyük bir yerleşim gördük. Ramazan bayramı dolayısıyla her yer cıvıl cıvıl, kalabalıktı. Müziği duyan horon vurmaya çoktan başlamıştı. Ayder’de müthiş bir enerji vardı.Gün boyunca yolculuk yaptığımızi zil kaleye kadar gidip döndüğümüz için ailecek yorgunduk fakat Ayder’deki kalabalık ve enerji bizim için doping oldu. Hemen otelimize aramaya başladık ve kolayca bulduk. Otelimiz Kalegon Butik Oteldi ve işletmecisi Erdal Sarı bizi yüzünde gülümsemeyle karşıladı. Ayder’de çok sayıda otel ve pansiyon olduğunu farkettik ve dış görünümleriyle ortamla uyumlu, şık, küçük fakat rahat otel oldukları belliydi. Kaldığımız Kalegon Butik Otelde hemen odamıza yerleşir yerleşmez hemen dışarı çıkıp o nefis tertemiz ve serin Ayder yaylasında kendimizi dışarı attık. Nemli havada mangal yakmaya çalışanlar mı dersiniz, dimdik yamaca tırmanmaya vede inmeye çalışanlarımı, horon vuranları mı.. Şunu net biçimde gördüm ki Karadeniz yaylalarına karadeniz müziği, ezgileri ve horon kadar yakışan başka bir şey yok. Pardon birşey daha var, yörenin şivesiyle konuşan neşeli insanları!

Ayder gerçekten birkaç günlüğüne konaklayabileceğiniz, hatta 2 hafta sıkılmadan kalabileceğiniz gerçekten güzel bir destinasyon. Kaliteli ve ekonomik konaklama seçeneklerinin oluşu, çevre yaylalara buradan dolmuşlarla dahi (bir kısmına) çıkılabilior oluşu ayrı bir cazibe oluşturuyor.

İlk gün yaylada ki kalabalığa karışıp eğlendikten sonra, ertesi gün, otelimizde aldığımız nefis kahvaltıda sonra yukarı ve aşağı kavrun yaylalarına çıkmak için yola koytulduk. Yayla yolu toprak ve ilk 7-8 kilometresi nispeten kolay. Fakat daha sonrası yüksek arazi aracı gerektiriyor. Biz yolun yarısında dönmek zorunda kaldık. Fakat bu kadarcık yolda gördüklerimiz bile bizi yeterince doyurdu!

Dönüşte otelimizde dinlendikten sonra yine otelimizde enfes bir akşam yemeğimizi yedikten sonra şömine karşısına geçip çay ve içkilerimizi yudumlamak ve tanıştığımız yeni arkadaşlarla gece yarılarına kadar doyumsuz sohbetlerin ardından dinlenmek üzere odalarımıza çıktık ve Ayder’in tertemiz , serin ve dingin havasında güzel bir uyku çektik.

Ayder’de ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim bir de kaplıca bulunuyor. Ayderin girişinde, sağ tarafta yer alan ve bacalarıyla kolayca farkedilebilecek olan kaplıca belediyeye aitmiş. İçini merak edip uğradık. Çok büyük bir yer olmamakla beraber güzel ve temiz bir kaplıca. Buraya gelmişken uğrayabilirsiniz.

Seneye çok daha uzun kalmak için şimdilik Ayder’den ayrılıyoruz ve keşif rotamızı diğer yaylalara çeviriyoruz.

Not: Eylül ayında da Ayder’in çok güzel olduğunu öğrendim. Nereye gitsek diyenlere duyurulur.